Lessenreeksen over middeleeuwse literatuur

Over ons

Dr. Erwin Mantingh is vakdidakticus Nederlands en lerarenopleider verbonden aan het  Departement Talen, Literatuur en Communicatie en het Centrum voor Onderwijs en Leren, Universiteit Utrecht. Email: E.Mantingh@uu.nl

Dr. Frank Brandsma is docent/onderzoeker Vergelijkende Literatuurwetenschap (Middeleeuwen) aan de Universiteit Utrecht. Hij geeft colleges over middeleeuwse literatuur, waarin ook de educatieve aspecten aan de orde komen. Email: F.P.C.Brandsma@uu.nl

De lessenreeksen en lessen op de site zijn in samenwerking vervaardigd door studenten van de bacheloropleidingen Geesteswetenschap van de Universiteit Utrecht, van de masteropleiding Middeleeuwen en Renaissancestudies (UU) en van de educatieve master Nederlands (UU). De lesplannen voor 1 les komen voort uit het college Literair Erfgoed, gegeven door José van der Helm (Italiaans) en Frank Brandsma (Literatuurwetenschap). De namen van de student-auteurs zijn te vinden bij de links naar de lessen; via Frank Brandsma kan men desgewenst in contact met hen komen.

Wetenschappelijk onderzoek naar aanleiding van de lessen is hier te vinden.